Klachten ?

Indien er zich situaties voordoen waarbij meningsverschillen ontstaan of fouten worden gemaakt, streven wij ernaar om ontevredenheid te voorkomen. Mocht er echter toch onvrede ontstaan die tot een klacht leidt, nodigen wij je uit om dit met ons te bespreken. Ons streven is om samen tot een oplossing te komen door middel van open en eerlijke communicatie.

Indien een gesprek met ons niet het gewenste resultaat oplevert en je wilt je klacht voorleggen aan een onafhankelijke commissie, dan is dat ook mogelijk. Taking Care is aangesloten bij een onafhankelijke klachtenregeling genaamd Klachtenportaal Zorg. Op de website www.klachtenportaalzorg.nl kun je het klachtenformulier vinden. Vul hier je klacht in, onder vermelding van ‘Taking Care’ en het lidmaatschapnummer ‘11014’. Klachtenportaal Zorg streeft ernaar om alle klachten zo snel mogelijk af te handelen.

De procedure is als volgt:

Klik op de volgende linkjes voor meer informatie over de volledige klachtenprocedure en het klachtenjaarverslag 2023.

Heb je behoefte aan een vertrouwenspersoon? Iedereen die te maken krijgt met jeugdhulp kan hulp vragen aan het AKJ. De ondersteuning van het AKJ is vertrouwelijk en gratis. Het AKJ is bereikbaar via telefoonnummer 088-5551000 of via de chat op de website www.akj.nl. Als je een klacht hebt, kun je het klachtenformulier invullen op de website van het AKJ.